2011’deki 11 Dijital trend
Millward Brown Futures Grubu 2011in Dijital Tahminleri raporunu açıkladı. Rapora göre, Facebook ve Twitterın yanı sıra hayran sayfaları, sanal bahçeler pazarlamacılara tüketici etkileşimini kontrol etme ve kolaylaştırma olanağı sağladığı için oldukça gündemde. 2011 dijital tahminlerine göre markalar, tüketicileri onları nerede görmek istiyorsa oradaki uygulamalarda, çoklu çevrimiçi ortamlarda yer almaya eğilim gösterecek.Millward Brown Global Yenilik Direktörü Duncan Southgate ziyaret trafiğini hayran sayfalarına yöneltmek, e-ticaret sitelerine yöneltmekten çok daha kolay olabileceğini belirterek, Bu nedenle, markaların sanal ortamda asıl amaçları konusunda net olmaları gerekiyor; etkileşim mi, satış mı? şeklinde konuştu. Southgate şöyle devam etti, Markaların ayrıca kendi resmi internet sayfalarından ziyade Facebook ya da Twitterda yenilikler sunup sunmayacaklarına karar vermeleri gerekiyor. Deneyim ve araştırma yapbozun parçalarını bir araya getirmeleri için pazarlamacılara destek olacaktır.
Millward Brown Genel Müdürü Betül Khan ise, Türkiye gibi genç nüfusu yüksek ve online kitlelerin hızla arttığı bir ülkede 2011 ile ilgili öngörülen bu dijital trendleri her marka yöneticisinin dikkatle izlemesi ve gündemine alması gerekir dedi.
2011İN DİĞER DİJİTAL TRENDLERİ;
SANAL ALIŞVERİŞTE GERÇEKLİK HİSSİ ARTIYOR
Kişisel bilgilerin ifşa edildiği korkusuna rağmen, sanal alışveriş giderek büyümeye devam edecek. Birçok ülke, Amerikanın Groupon gibi toplu alışveriş hizmetlerinde gösterdiği yükseliş atağını takip edecek. Pazarlık sever Çinde, 500den fazla benzer sitenin bir çoğunun yok olacağı tahmin ediliyor. İngilterede özellikle mobil alışveriş uygulamaları popülerlik kazanırken, Hindistanda uzun bekleme kuyruklarını ortadan kaldıracak olan internet üzerinden seyahat bilet alışverişinde büyüme bekleniyor. Global olarak, markaların, artırılmış gerçeklik gibi sanallık boşluğunu dolduracak yaratıcı yeni teknolojiler kullanacaklarını tahmin ediliyor. Zira, tüketiciler internet üzerinden yaptıkları alışverişlerde aldıkları ürünlere dokunup hissedemedikleri için bir boşluk doğuyor.
ÇEVİRİMİÇİ/SANAL TEŞHİR SINIRLARINDAN TAŞIYOR
Pazarlamacılar, reklamlarda, interaktif özelliklerle sosyal medya sayfalarına bağlayan, sürükleyici mesajlar verecek. Bu hedefle doğru orantılı olarak, görsel formatlar sürekli şekil değiştiriyor ve birçok yeni format popülerlik kazanıyor. Bu formatlardan bazıları: Aynı sayfada çoklu formatın birleştirildiği çiftli gruplama (double teaming); sosyal aktivitelerle ilgili canlı Twitter paylaşımları gibi bannerlarda paylaşılan sosyal içerikli kutucuklar; küçük ama ilgi uyandıran, istendiğinde ekranda büyütülebilen mini görsel formatları.
VIRAL VIDEO ARTIK SADECE BİR FİKİR DEĞİL
Dijital pazarlama kampanya planlamalarında viral video paylaşımı yükselen bir değer taşıyor çünkü bu tip videolarla fikir veya mesaj sanal ortamda tıpkı bir virüs gibi yayılıyor. Millward Brownun viral potential pre-test (viral potansiyeli ön-testi) ve Kantar Videos pazar takibi gibi hazır viral ölçümlemeleri pazarlamacıların daha iyi planlamasını, gözlemlemesini ve uyarlamasını sağlıyor. Viral pazarlama*, olsa iyi olur bir olgu olarak değil, iletişimde başarıya giden önemli bir anahtar olarak kabul ediliyor. Ancak, her çıkış yapan videoda tüketici beklentisi arttığı için yaratıcılık biraz daha zorlayıcı hale geliyor. Reklamcılar, farklılıklarını eskisinden daha net ortaya koymak zorunda. Daha çok reklamcı, reklamlarını viral ortamda yayınlayacak; YouTube araştırmaları gösteriyor ki viral yapılan paylaşımlar yapılan ücretli reklamlardan daha fazla teşvik edici boyutta.
İNTERNET İÇİN YAPILMIŞ VİDEO İÇERİKLERİ ARTIYOR
Sanal video reklamcılığı harcamalarındaki artış hızıyla, 2011de pazarlamacılar global olarak yaratıcı sanal videolara yatırım yapacak. Dynamic Logic araştırması gösterdi ki, yeniden tasarlanmış TV reklamları farkındalık yaratabilir, ama internet için yapılmış videolar ikna etme konusunda daha başarılı.
GÖZBEBEKLERİ DAHA GEZİCİ
Mobil cihazların artan performansı daha çok insanın daha sık çevirimiçi olması anlamına geliyor. Pazarlamacılar, yeni cihazların sunduğu mobil reklam fırsatlarını kaçırmayacak. Mobil reklam bütçeleri 2010 yılı bütçelerini aşacak, 2011 yılında mobil uygulamaların markalara olan etkisi üstünlüğünü sürdürecek.
MARKALAR KONUMLARINI GEO-LOCATİON** İLE BULUYOR
Günümüzde, geo-location giriş yapmak demektir, ancak 2011de kullanıcılara bir kez giriş yaptıkları zaman daha farklı deneyimler sunulacak, Çıkış özelliklerinde de bir takım gelişmeler bekliyoruz. Shopkick gibi, mağazaya/siteye girişte otomatik promosyon/puan kazandıran uygulamalarda gelişmeler bekliyoruz. Foursquare gibi Facebook Places ın yan hizmetlerinin uygulamaya konması, markaların konumu; uygulama özelliği olarak, iletişim platformu ya da hayran sayfası özelliği olarak kullanacağı anlamına geliyor. Böyle bir konumu olmayan markalar ise uygun bağlantı arayışına girecek.
ARAMA: MOBİL, ETKİLİ, KİŞİSEL
Tüketiciler, mahremiyeti amaca uygunluk ile takas edecek. Sosyal medya profil bağlantıları(linkler), arama geçmişleri, davranışsal gruplandırma(segmentasyon) arama motoru sağlayıcılarıyla bu bilgileri paylaşan kullanıcılar için daha geniş arama uygunluğu sağlayacak. Geliştiriciler geniş bilgi kullanılabilirliğinin tüm avantajlarını değerlendirecekleri ve tüketiciler de Google Maps gibi uygulamalarda arama yapmanın faydalarını keşfedecekleri için, mobil arama avantaj sağlayacak. Arama sonuçları, görsel anlamda daha etkili olacak; pazarlamacıların aramanın marka üzerindeki etkisini anlama ihtiyaçları artacak.
OYUNLAR HAREKETLENİYOR
Microsoft Kinect ve Sony Moveun piyasa sürülmesiyle Playstation ve Xbox konsol oyunlarına yeni bir soluk geldi ve 2011 boyunca da oyun tasarımlarıyla ilgili yeni gelişmeler olacak. Günlük oyunlar, Iphone ve Ipod touchın yetkinlikleriyle güç kazandı ve kullanıcılar uygulama yükledikçe ve program geliştiriciler geniş İpad arayüzlerinden avantaj sağladıkça da daha da artacak gibi görünüyor. Zynga gibi geliştiricilerin FarmVille ve Mafia Warsun başarısının üzerine yatırım yapmaları göz önüne alınırsa sosyal oyun kullanımında büyüme olası. Dynamic Logic ile yapılan araştırma gösterdi ki; markalar, oyun içi markala çalışmasından (amaca uygun göründüğü takdirde) yararlanabilir, ve 2011de bu, bir büyüme alanı olacak gibi görünüyor.
SOSYAL GRAFİKLER HEDEFLEMEYİ DAHA AMACA UYGUN HALE GETİRECEK
Amaca uygun sosyal etkileşim tüketicileri memnun eder. Firefly Millward Brown son araştırmasına göre insanlar sosyal medyada ihtiyaçlarına uygun markalar arıyor. Tüketiciler, en büyük sosyal ağ olan Facebookta aktif olmaya devam edecek çünkü bir sürü kontakt kişisi orada mevcut ama belirli ilgi alanlarına hitap eden diğer ağlara da dahil olacak. Facebook, markalar için mükemmel bir hedefleme fırsatı sunuyor, ancak daha etkili olabilmek ve insanlar arasındaki karmaşık ilişkileri anlayabilmek için gelişmiş çözüm yolları gerekiyor.
ÇEVİRİMİÇİ MAHREMİYET/GİZLİLİK SAVAŞI ŞİDDETLENECEK
Pazarlamacılar, çevirimiçi şeffaflık çerçevesinde gelişme/ilerleme gösterecek. Çevirimiçi gizliliği korumak için düzenleyici ölçümlerden uzak duracak; veri modelleri konusunda daha net olarak kullanıcıların kendi profillerini yönetmelerini sağlayacak. Bu çabalara rağmen, sanal kimliği oluşturan kişisel bilgi paylaşımı konusunda düzenleyiciler ve endüstri arasındaki savaş devam edecek.