Yerli oyun sektörü atağa kalkacak
TTNET ve SOBEE Studios oyun sektöründe kapsamlı bir işbirliğine imza attı. İşbirliği sayesinde SOBEE’nin oyun konusundaki bilgi birikimiyle, TTNET’in milyonlara erişebilme gücü bir araya geliyor. Playstore platformu sayesinde Türkiye’nin her noktasından dünyada en çok oynanan oyunlara diledikleri an ulaşabilecek oyunseverler, bu oyunları, kredi kartlarının yanısıra mevcut TTNET faturalarına 12 ay taksit avantajı ile de kolayca satın alabilecekler.
SOBEE Studios tarafından geliştirilen ve kısa zamanda dünya çapında isimlerini duyurmayı başaran “İstanbul Kıyamet Vakti”, “I Can Football 2” ve “1 Man 1 Team” oyunları da TTNET ile ortaklaşa yayınlanacak. Bu çalışmalar sonucunda, Playstore’a yeni online oyunlar da eklenecek. Ayrıca, SOBEE Studios tarafından geliştirilen online oyun ödeme sistemi PayPin’in TTNET satış noktalarından oyunculara ulaştırılması mümkün olacak. Kredi kartı olmayan ya da kullanmak istemeyen oyunseverler, ön ödemeli PayPin kartlarını Playstore’da da kullanabilecekler.
2 Aralık 2011 Cuma günü, Lütfi Kırdar Fuar Merkezi’nde düzenlenen 36. Uluslararası GameX Digital Eğlence ve Oyun Fuarı’ndaki basın toplantısıyla duyurulan işbirliği, Türk oyun sektörüne ivme kazandıracak. TTNET ve SOBEE Studios, birlikte yapacakları ortak projelerle Türk oyun pazarının gelişmesine katkı sağlayacaklar. Türk oyun geliştiricilerine destek olmayı amaçlayan iki firma, bu sayede Türkiye’de sayıları 20 milyona ulaşan oyuncuların harcamalarının Türkiye ekonomisine kazandırılmasını hedefliyor.
Basın toplantısında ayrıca TTNET ve SOBEE işbirliğiyle gerçekleştirilen ilk projeler de duyuruldu. Bu kapsamda, TTNET’in bu yıl hayata geçirdiği dijital oyun platformu Playstore’da sunulan oyun portföyü yeni oyunların eklenmesiyle 1000’e yaklaştı. Katalogda FIFA 12, Batman: Arkham City, Battlefield 3, Call Of Duty: Modern Warfare 3, The Elder Scrolls V: Skyrim, Assassin’s Creed Revelations, Need For Speed: The Run, Football Manager 2012 gibi son dönemin en başarılı oyunları da yer alıyor.
TTNET Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı İlker Koçak “Türkiye’nin iletişim ve eğlence şirketi olarak, müzik ve televizyon yayıncılığı alanında yaptığımız yatırımlara oyun ile devam ediyoruz. Türk oyun sektörünün gelişmesine katkı sağlama amacıyla çalışıyoruz. 2015 yılında 1 milyara yakın oyunun dijital yollarla dağıtılacağı bir dünya bizi bekliyor. İnanıyoruz ki Türkiye’deki oyun sektörü de aynı hızla gelişmeye devam edecek. Bu işbirliğimiz ise sektöre önemli bir soluk getirecek ve yerli oyun üreticilerimizi cesaretlendirecek. İşbirliğimizin en temel amacı; Türkiye’deki oyun sektörünün gelişmesi ve yerel oyun üretiminin artması. Bu sayede oyun geliştiren genç yeteneklerin desteklenerek oyun sektöründe değerlendirilmesi ve sektöre önemli bir katma değer sağlanmasını hedefliyoruz.”
SOBEE Studios Genel Müdürü Mevlüt Dinç “Bu önemli işbirliğimiz, uzun vadede oyun sektörünün de büyümesi anlamını taşıyor. Küçük çaptaki oyun geliştiricilere sektörün büyümesi amacıyla destek olmayı ve yeni fırsat alanlarının yaratılmasını hedefliyoruz. Oyun pazarının iki önemli firmasını bir araya getiren bu işbirliği; kendi yeteneğimiz ve emeğimizle tarihimizi ve kültürel değerlerimizi oyunlarımıza taşıyarak, ülkemizin dünyada tanıtımına da katkı sağlayacak. Oyunseverlerin, PC oyunlarını yurtdışı kaynaklı sitelerden almaları milyonlarca TL’lik bir harcamanın yurtdışına gitmesiyle sonuçlanıyor. İşbirliğimiz sayesinde, son kullanıcı tarafından oyun sektörüne yapılan harcamaların büyük bir kısmının Türkiye ekonomisine kazandırılmasını hedefliyoruz.”
SOBEE Studios’un açıkladığı rakamlara göre;
Türkiye oyun sektörü yaklaşık 150-200 milyon dolar büyüklüğe sahip. Türkiye’de bilgisayar kullanıcılarının yüzde 70’i, yani yaklaşık 20 milyon kişi oyun oynuyor. Dünyada ise 70 milyar doları aşan büyüklüğü ile oyun pazarı, dünyanın en büyük sektörlerinden birisi haline geldi ve büyük farkla Hollywood’u geçmiş durumda. PC kutu ve konsol oyunları pazarı 40 milyar dolara yaklaşırken, online ve sosyal oyun pazarı 20 milyar doları aşıyor. MMO (Devasa çok oyunculu çevrimiçi oyun) bu pazardan 15 milyar dolarlık pay alırken; sosyal oyunlar çok kısa sürede 1,5 milyar dolara yaklaşmayı başardı. Ayrıca 8 milyar dolar olan mobil oyun pazarının da 2014’te 12 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Sadece 30 yıllık kısa geçmişine rağmen oyun sektörünün bir diğer özelliği de dünyanın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olması. Ekonomik krizlerden etkilenmeyen oyun sektöründe, özellikle online oyun kullanıcı sayısı her geçen gün hızla artıyor ve online oyunlar tüm ülkelerde internet kullanıcılarının önemli bir bölümüne ulaşıyor. 2000’li yıllardan bu yana gelişmekte olan Türkiye oyun pazarında, PC, konsol ve online oyunlar önemli yer tutarken, online ve sosyal oyunlar da dikkat çekici bir ülke konumuna geldi. Uzmanlar, genç nüfus ve online harcama davranışlarında gözlenen hareketlenmenin pozitif etkisini hesaba katarak, Türkiye’de oyun pazarının önümüzdeki yıllarda çok daha büyük bir ciroya ulaşmasına kesin gözüyle bakıyor.